Home » Resepi Pilihan (page 4)

Resepi Pilihan

Resepi Taufufah Segera Yang Mudah Dan Sedap

Resepi Taufufah Segera Yang Mudah Dan Sedap

Resepi Taufufah Segera Yang Mudah Dan Sedap. Cuaca sekarang memang panas terik kan. Kalau jual pelbagai jenis minuman pasti laku. Almaklumlah masing-masing tengah kering tekak. Tapi takkan hari-hari nak beli je, kadang-kadang buat sendiri lagi sedap. Ramai yang suka makan taufufah termasuklah orang yang tengah menaip artikel ni tapi nak membuatnya ramai yang kata rumit. Jadi Chef Princess nak kongsikan …

Read More »

Resepi Lepat Pisang

Resepi Lepat Pisang

Resepi Lepat Pisang. Pat-pat siku lipat siapa cepat dia dapat lepat. Rasanya pasti ramai peminat kuih tradisional seperti lepat. Macam macam jenis lepat ada namun yang paling popular dan biasa kita jumpa adalah lepat pisang dan lepat ubi. Mysensasi akan kongsikan cara membuat lepat pisang yang sedap untuk anda pengemar tegar kuih ini. Boleh cuba sendiri untuk hidangan seisi keluarga. …

Read More »

Resepi Pajeri Nenas Udang Istimewa

Resepi Pajeri Nenas Udang

Resepi Pajeri Nenas Udang Istimewa. Bila sebut menu pajeri nenas udang, pasti ramai yang menggemarinya. Makan dengan nasi panas berserta ulam-ulaman pasti menyelerakan. Ada yang sudah terliur? Untuk perkongsian resipi yang cukup istimewa ini yang boleh dihidangkan sebagai lauk makan tengahari atau malam, anda perlulah dapatkan senarai bahan-bahan membuat pajeri nenas udang ini terlebih dahulu. Bahan-bahan untuk Resepi Pajeri Nenas …

Read More »

Resepi Ikan Masak Berlada Pedas Menyengat

Resepi Ikan Masak Berlada

Resepi Ikan Masak Berlada Pedas Menyengat. Ikan merupakan sumber makanan yang mempunyai banyak khasiat. Apa yang paling penting, dengan ikan kita boleh berbagaikan jenis masakan. Yang susah, yang senang dan yang penting paling sedap. Banyak sahaja resipi yang masakan berasaskan ikan. Apa kata kita cuba ikan masak berlada. Kita memerlukan dua bahan dan perlu melalui dua proses berbeza. Bahan Satu …

Read More »

Resepi Ikan Bakar Istimewa

Resepi Ikan Bakar Istimewa

Resepi Ikan Bakar Istimewa. Bila disebut menu ikan, hidangan yang paling popular dan digemari pastinya ikan bakar. Makan dengan nasi panas dan cicah air asam memang sangat menyelerakan. Aroma ikan bakar boleh membuat perut berkeroncong minta diisi. Sembang banyak pun tak guna kan, makin bertambah lapar pula nanti. Jom cuba Resepi Ikan Bakar Istimewa yang kat bawah ini. Bahan-bahan Untuk …

Read More »

Resepi Kentang Wedges Bakar Terbaik

Resepi Kentang Wedges Bakar

Resepi Kentang Wedges Bakar. Apa kata kali ini kita cuba pula makanan ala-ala barat atau western dikalangan orang sekarang. Sesekali ubah selera tak salahkan, mana tahu bila suami merasa masakan anda, semakin sayang pula. Jom kita cuba kentang wedges bakar untuk hidangan seisi keluarga. Bahan-Bahan Diperlukan untuk membuat kentang wedges – 4 biji kentang jenis russet yang telah dibersihkan kulit …

Read More »

Resepi Kek Coklat Sedap Menawan

Resepi Kek Coklat Sedap

Resepi Kek Coklat Sedap Menawan. Kek Coklat merupakan antara jenis kek yang popular dan sentiasa digemari ramai. Kalau melangkah ke mana-mana kedai kek sekalipun, pasti antara kek yang sedia untuk dijual adalah kek coklat yang telah dihias indah dengan krim. Tak tahu apa yang istimewa sangat dengan kek coklat yang membuatkan ramai yang meminatinya. Mungkin selain rasanya yang sedap, kek …

Read More »

Resepi Biskut Mentega Kacang Rangup

Resepi Biskut Mentega Kacang

Resepi Biskut Mentega Kacang Rangup. Selalunya kita sapu mentega kacang atas roti atau biskut je kan. Apa itu mentega kacang? Ala takkan tak tahu apa tu mentega kacang yang orang putih panggil ‘Peanut Butter’. Hah tau kan. Amboi sebut peanut butter je semua angguk-angguk. Bosan la kalau mentega kacang tu sekadar untuk sapuan atas roti je, apa kata kita jadikan …

Read More »

Resepi Asam Pedas Daging Tetel Melaka

Resepi Asam Pedas Daging Tetel Melaka

Resepi Asam Pedas Daging Tetel Melaka. Pernahkah anda rasa asam pedas tetel ini. Kalau belum anda patut cuba. Memang terbaik dan sedap. Apa lagi kalau yang Melaka punya, aummm memang tidak toleh kiri kanan dah kalau makan. Jom kita cuba masak Asam Pedas Daging Tetel Melaka dengan resepi yang dikongsikan. Pastikan semua bahan ada dan dimasak dengan betul, pasti jadi …

Read More »

Resepi Kek Coklat Kukus Moist Terbaik

Resepi Kek Coklat Kukus Moist

Resepi Kek Coklat Kukus Moist Terbaik. Kepada pengemar kek pasti tidak asing dengan Kek Coklat Moist yang sememangnya sedap. Peminat coklat perlu mencuba resepi terbaik ini, mungkin selama ini hanya makan yang sudah siap sahaja, apa kata kali ini anda buat sendiri. Sebelum mula, perkara yang paling utama adalah menyediakan bahan-bahan. Dua bahagian bahan diperlukan untuk kek dan topping. Bahan …

Read More »